Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe.

2 Kor. 5:17

niedziela, 13 grudnia 2009

Czy Bogu można zaufać...?

Jan. 5:39-40
39. Badacie Pisma, bo sądzicie, że macie w nich żywot wieczny; a one składają świadectwo o mnie;
40. Ale mimo to do mnie przyjść nie chcecie, aby mieć żywot.

Słowo znalezione, usłyszane i strzeżone w sercu – daje szansę na owoc.

Życie jednak płynie z relacji z Ojcem i Synem w Duchu Świętym.

Jesteśmy powołani do owocności.

Jezus umarł i zmartwychwstał, aby umożliwić nam relację z Ojcem taką, jaką On sam miał.

Jan. 10:30
30. Ja i Ojciec jedno jesteśmy.
Jan. 14:9-10
10. (Jezus do Filipa) Czy nie wierzysz, że jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie? Słowa, które do was mówię, nie od siebie mówię, ale Ojciec, który jest we mnie, wykonuje dzieła swoje.
Jan. 14:31
31. Lecz świat musi poznać, że miłuję Ojca i że tak czynię, jak mi polecił Ojciec.
Mat. 26:39
39. Potem postąpił nieco dalej, upadł na oblicze swoje, modlił się i mówił; Ojcze mój, jeśli można, niech mnie ten kielich minie; wszakże nie jako Ja chcę, ale jako Ty.

Jezus znał Ojca takim, jakim On JEST.

My często mając prawo przystępu do Ojca już myślimy, że Go znamy i mamy wobec Niego oczekiwania, które nie zawsze są zasadne.


Co robimy, kiedy dzieje się coś, czego nie chcemy?

1. Wątpimy w swoją „świętość” i „godność”
2. Wątpimy w swoją wiarę.
3. Wątpimy w Bożą dobroć, obecność i miłość.

Tymczasem:
1. Jesteśmy święci z chwilą przyjęcia zbawienia i godni godnością Jezusa, którego Bóg Ojciec teraz w nas widzi.
2. Wiara jest pewnością tego, czego się spodziewamy, więc jeśli Bóg coś obiecał to tak się stanie i nasza mała wiara nie jest problemem.
3. Bóg jest dobry zawsze – wystarczy sobie przypomnieć, że posłał na śmierć swojego Syna, żeby nas zbawić oraz wszystkie dobre rzeczy, które od Niego otrzymaliśmy; On jest zawsze z nami, bo tak obiecał
Mat. 28:20
20. oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.
Jan. 14:16-20
16. Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki
20. Owego dnia poznacie, że jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was.

Z prawdziwej znajomości Ojca płynie zaufanie.

1. Nie polegaj na swoim zrozumieniu!

Przyp. 3:5
5. Zaufaj Panu z całego swojego serca i nie polegaj na własnym zrozumieniu (rozumie)!

Nie wiemy wszystkiego.
Nie znamy wszystkich okoliczności
Nie znamy przyczyn.
Ale znamy swoją przyszłość
Jer. 29:11-14
11. Albowiem Ja wiem, jakie myśli mam o was - mówi Pan - myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować wam przyszłość i natchnąć nadzieją.
12. Gdy będziecie mnie wzywać i zanosić do mnie modły, wysłucham was.
13. A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem,
14. Objawię się wam - mówi Pan - odmienię wasz los …

2. Nie obrażaj się na Boga.

Bóg jest bliski i kochający, ale nie znamy Go jeszcze tak, jak Go poznamy, kiedy staniemy przed Nim twarzą w twarz
1 Kor. 13:12
12. Teraz bowiem widzimy jakby przez zwierciadło (ciemne szkło) i niby w zagadce, ale wówczas twarzą w twarz. Teraz poznanie moje jest cząstkowe, ale wówczas poznam tak, jak jestem poznany.


3. Nigdy się nie poddawaj i nigdy nie rezygnuj
Jan. 15:4
4. Trwajcie we mnie, a Ja w was. Jak latorośl sama z siebie nie może wydawać owocu, jeśli nie trwa w krzewie winnym, tak i wy, jeśli we mnie trwać nie będziecie.
Jan. 15:9
9. Jak mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem; trwajcie w miłości mojej.
1 Kor. 16:13
13. Czuwajcie, trwajcie w wierze, bądźcie mężni, bądźcie mocni.
Filip. 3:16
16. Tylko trwajmy w tym, co już osiągnęliśmy.
Filip. 4:1
1. Przeto, bracia moi umiłowani i pożądani, radości i korono moja, trwajcie w Panu, umiłowani.
2 Tym. 3:14
14. Ale ty trwaj w tym, czegoś się nauczył i czego pewny jesteś, wiedząc, od kogoś się tego nauczył.
Hebr. 10:38-39
39 …my nie jesteśmy z tych, którzy się cofają i giną, lecz z tych, którzy wierzą i zachowują duszę.
1 Jan. 2:27
27. lecz jak namaszczenie jego poucza was o wszystkim i jest prawdziwe, a nie jest kłamstwem, i jak was nauczyło, tak w nim trwajcie.
1 Jan. 2:28
28. A teraz, dzieci, trwajcie w nim, abyśmy, gdy się objawi, mogli śmiało stanąć przed nim i nie zostali zawstydzeni przy przyjściu jego.

Wytrwałość i silna wola potrzebne są zawsze, ale szczególnie w trudnościach i okolicznościach, których nie rozumiemy. Jednak nagroda nasza jest pewna.

Brak komentarzy: